صفحه نخست » افغانستان » شفاخانه نسایی ولادی مخصوص خانواده منسوبان اردوی ملی افتتاح شد
شفاخانه نسایی ولادی مخصوص خانواده منسوبان اردوی ملی افتتاح شد
وزارت دفاع و صحت در همکاری با هم، شفاخانه نسایی ولادی مخصوص خانوادههای منسوبان وزارت دفاع در محدود شفاخانه سردار محمد داود ساختند. هدف از ساخت این شفاخانه، ارائه خدمات مطمئن به خانوادههای منسوبان اردوی ملی خوانده شده است. محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور روز سهشنبه 9 میزان در حضور بانوی اول، مسئولان وزارت صحت و دفاع، این شفاخانه را افتتاح کرد.
عبدالرزاق سیاووش، قوماندان شفاخانه شهید محمد داوودخان در این مراسم گفت که این شفاخانه با هزینۀ چهار و نیم میلیون دالر از کمک دولت ایتالیا ساخته شده و دارای تجهیزات مدرن تشخیصی و معالجوی است.
به نقل از خبرنامه ارگ؛ سپس آقای غنی گفت که دو و نیم سال قبل در خصوص ایجاد شفاخانۀ نسایی ولادی متذکره صحبت کردیم و امروز خوشبختانه با همکاری کشور دوست ایتالیا، به پایه اکمال رسید. رئیس جمهوری همچنین خاطرنشان کرد که کار بر روی تاسیس شفاخانۀ بزرگ دیگر به منظور رسیدگی به مجروحانی که صدمات زیاد میبینند، جریان دارد.
او در قسمتی دیگر از سخنان خود از فعالیتهای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی کرد و گفت که قوای امنیتی و دفاعی کشور با قوت کامل از نظام و مردم افغانستان پاسبانی میکنند.
آقای غنی افزود: به نیروهای امنیتی و دفاعی دلیر خویش افتخار میکنم که در یک سال، چهار موج حملات بزرگ دشمن را کوبیدند و ناکام ساختند و شما منسوبان قوای مسلح، افتخار و حماسه آوردید و فرزندان رضاکار این وطن هستید.
رئیس جمهور کشور گفت: انتخابات ریاست جمهوری یک حماسه بود که ۷۵ هزار نیروی امنیتی و دفاعی ما، امنیت انتخابات را تامین کردند و حتی یک شکایت هم در انتخابات ولسی جرگه و هم در انتخابات ریاست جمهوری از آنان ثبت نشده است.
او نیروهای امنیتی و دفاعی را پاسداران قانون اساسی، ارزشهای ملی و استقلال کشور خواند و گفت که این نیروها با بیطرفی کامل، پروسۀ ملی انتخابات را تامین امنیت کردند.
رئیس جمهوری همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: “به ملت افغانستان این انتخابات را تبریک میگویم. حالا وقت حوصله است و طبق قانون، کمیسیونها صلاحیت و مسئولیت قانونی دارند که نتایج را بشمارند و به مردم اطلاع دهند."
اقای غنی یک بار دیگر تاکید کرد که جمهوریت زیر سؤال نیست و نظام جمهوری اسلامی افغانستان بر اساس ارادۀ مردم ادامه مییابد.
