صاحب امتیاز: محمد رضا هویدا

مدیر مسوول: محمد هدایت

سر دبیر: حفیظ الله زکی

پنجشنبه ۴ سرطان ۱۴۰۵

دانلود صفحات امروز روزنامه: 1 2 3 4 5 6 7 8

بیست هزار تُن انگور از کندهار صادر شده است

 بیست هزار تُن انگور از کندهار صادر شده است

ریاست تجارت ولایت کندهار میگوید تا کنون نزدیک به ۲۰ هزار تُن انگور صادر کرده است.
عبدالباقی، رئیس تجارت این ولایت میگوید مجموع ارزش پولی این مقدار انگور که به دیگر ولایات افغانستان و نیز لاهور و اسلامآباد پاکستان فرستاده شده، به چهار میلیون دالر میرسد.
او به رادیو آزادی گفته است، حاصلات انگور در کندهار هر سال به ۸۰ هزار تُن میرسد که تنها ۲۰ هزار تُن آن به کشورهای دیگر صادر میشود.
رئیس اتاق تجارت کندهار همچنین میگوید پاکستان مالیات را بر میوههای تازۀ افغانستان افزایش داده که با این کار در حال حاضر چندین کانتینر انگور این ولایت نیز در بندر کراچی فاسد شده و به تاجران افغان زیان مالی رسیده است. او تاکید میکند که اگر این معضل حل نشود، رقابت میوه افغانستان در بازارهای جهانی ضعیف خواهد شد.