صاحب امتیاز: محمد رضا هویدا

مدیر مسوول: محمد هدایت

سر دبیر: حفیظ الله زکی

جمعه ۵ سرطان ۱۴۰۵

دانلود صفحات امروز روزنامه: 1 2 3 4 5 6 7 8

مرکز توزیع تذکره های الکترونیکی در هرات گشایش یافت

 مرکز توزیع تذکره های الکترونیکی در هرات گشایش یافت

  نخستین مرکز توزیع تذکره های الکترونیکی در ولایت هرات گشایش یافت. این مرکز، از سوی عبدالقوم رحیمی والی ولایت هرات و رئیس اداره ملی احصائیه و معلومات، با حضور جمع زیادی از متنفذین و مقامات محلی این، دیروز (یکشنبه، 16 سرطان)  افتتاح شد. احمد جاوید رسولی رئیس اداره ملی احصائیه کشور در مراسم افتتاح این مرکز گفت که بدون استفاده از سیستم دیجیتالی، امکان پیشبرد امور احصائیوی وجود ندارد.  او تاکید کرد که تعداد مراکز توزیع تذکره الکترونیکی در شهر هرات، مطابق نیازمندی ها گسترش پیدا می کند. جاوید گفت: "پروسه توزیع تذکره، مراحل مختلف خود را دارد و همکاران مراجعین را رهنمایی می کنند، این مرکز روزانه برای بین ششصد تا نهصد شهروند را روزانه خدمات ارائه خواهد کرد و در صورت ضرورت، مراکز دیگری نیز برای باشنده گان ولایت هرات ایجاد خواهد شد."
وی افزود که از آغاز کار این پروسه تا کنون، بیش از ١٨٠ هزار تذکره الکترونیکی توزيع شده است.
همچنان عبدالقیوم رحیمی والی هرات گفت که توزیع تذکره الکترونیکی، روند حکومتداری را ساده وکوتاه می سازد.
وی افزود: "تذکره هویت ماست، در کنار سایر مزایا، توزیع تذکره التکرونیکی، جلو جعل و تقلب را میگیرد."
هرات، نخستین ولایت در سطح کشور بعد از کابل میباشد که در آن، مرکز توزیع تذکره های الکترونیکی ایجاد گردید.